World

ABC’s ‘double-standard’ on publishing investigative journalism

The ABC’s Paul Barry appears to have a “double-standard” when it comes to defending reporting by the national broadcaster, according to Sky News Australia Digital Editor Jack Houghton.

The Australian’s Sharri Markson has been leading the world with her coverage of the early days of the COVID-19 pandemic.

International newspapers have followed her lead, including with revelations employees at the Wuhan Institute of Virology fell ill and were admitted to hospital in November 2019, prior to the first recorded COVID-19 case.

Mr Houghton said that Barry had been on a taxpayer funded “crusade” to discredit Markson’s work, mainly her reports which mention the theory that the virus originated at the Wuhan Institute of Virology.

“While the ABC may be happy to spend hundreds of thousands of taxpayer dollars defending the publication of unprovable allegations, it appears to have a double-standard when it comes to actually important investigative journalism,” Mr Houghton said.

“This demonstrates a contrast between how much evidence you need to publish life-destroying allegations against a conservative politician and how much evidence you need to raise questions about the biggest global catastrophe in living memory.”

The ABC’s Paul Barry appears to have a “double-standard” when it comes to defending reporting by the national broadcaster, according to Sky News Australia Digital Editor Jack Houghton.

The Australian’s Sharri Markson has been leading the world with her coverage of the early days of the COVID-19 pandemic.

International newspapers have followed her lead, including with revelations employees at the Wuhan Institute of Virology fell ill and were admitted to hospital in November 2019, prior to the first recorded COVID-19 case.

Mr Houghton said that Barry had been on a taxpayer funded “crusade” to discredit Markson’s work, mainly her reports which mention the theory that the virus originated at the Wuhan Institute of Virology.

“While the ABC may be happy to spend hundreds of thousands of taxpayer dollars defending the publication of unprovable allegations, it appears to have a double-standard when it comes to actually important investigative journalism,” Mr Houghton said.

“This demonstrates a contrast between how much evidence you need to publish life-destroying allegations against a conservative politician and how much evidence you need to raise questions about the biggest global catastrophe in living memory.”

The ABC’s Paul Barry appears to have a “double-standard” when it comes to defending reporting by the national broadcaster, according to Sky News Australia Digital Editor Jack Houghton.

The Australian’s Sharri Markson has been leading the world with her coverage of the early days of the COVID-19 pandemic.

International newspapers have followed her lead, including with revelations employees at the Wuhan Institute of Virology fell ill and were admitted to hospital in November 2019, prior to the first recorded COVID-19 case.

Mr Houghton said that Barry had been on a taxpayer funded “crusade” to discredit Markson’s work, mainly her reports which mention the theory that the virus originated at the Wuhan Institute of Virology.

“While the ABC may be happy to spend hundreds of thousands of taxpayer dollars defending the publication of unprovable allegations, it appears to have a double-standard when it comes to actually important investigative journalism,” Mr Houghton said.

“This demonstrates a contrast between how much evidence you need to publish life-destroying allegations against a conservative politician and how much evidence you need to raise questions about the biggest global catastrophe in living memory.”

Read Next

Source link

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button