India

Newsmax apologizes for vote manipulation claims against Dominion leader

Facing a defamation lawsuit, conservative tv outlet Newsmax on Friday apologized to Dominion Voting Systems safety director Eric Coomer and backed off claims that he manipulated voting machines and counts to thwart the re-election of President Donald Trump.

“Newsmax has found no evidence that Dr. Coomer interfered with Dominion voting machines or voting software in any way, nor that Dr. Coomer ever claimed to have done so,” it mentioned in a press release. “Nor has Newsmax found any evidence that Dr. Coomer ever participated in any conversation with members of ‘Antifa,’ nor that he was directly involved with any partisan political organization.” There has been no proof that the election was rigged.

Coomer said in December that he acquired dying threats after his picture, residence tackle and particulars about his household circulated on right-wing web sites. “It’s terrifying,” he mentioned.

Eric Coomer from Dominion Voting Systems.Bob Andres / Atlanta Journal-Constitution by way of AP file

After the apology, which was posted on Newsmax’s website and set to air on its cable channel, Coomer dropped the outlet from a defamation go well with that additionally names the Trump campaign, onetime Trump legal professionals Rudy Giuliani and Sidney Powell, conservative outlet One America News Network and others.

The go well with, filed in Denver County, Colorado courtroom, is in any other case ongoing.

Dominion has additionally filed multiple federal defamation suits against Fox News, Trump supporter Mike Lindell of MyPillow, Giuliani and Powell that search billions of {dollars} in damages.

The voting know-how firm’s CEO, John Poulos, mentioned in a March 26 assertion that Fox News’ on-air claims “has caused us severe damage and undermined trust in American democratic institutions.”

The community has denied any wrongdoing.

“FOX News Media is proud of our 2020 election coverage, which stands in the highest tradition of American journalism, and will vigorously defend against this baseless lawsuit in court,” a Fox spokesperson mentioned on the time.

Lindell, banned from Twitter after spreading election misinformation, has informed NBC News that he was “happy” in regards to the go well with as a result of “it gives me a voice.”

Giuliani responded to the $1.3 billion Dominion suit against him by saying he would “investigate a countersuit” against the corporate, which he mentioned is violating his proper to free speech.

Powell’s legal professionals have argued in courtroom that “no reasonable person” would imagine her conspiracy theories and claims about Dominion having a job in an election that Trump has insisted, with no proof, was rigged against him.

Newsmax’s apology Friday makes clear that claims that Trump gained the election should not true.

“Newsmax would like to clarify its coverage of Dr. Coomer and note that while Newsmax initially covered claims by President Trump’s lawyers, supporters and others that Dr. Coomer played a role in manipulating Dominion voting machines, Dominion voting software, and the final vote counts in the 2020 presidential election, Newsmax subsequently found no evidence that such allegations were true,” the outlet mentioned.

“Many of the states whose results were contested by the Trump campaign after the November 2020 election have conducted extensive recounts and audits,” it continued, “and each of these states certified the results as legal and final.”

Austin Mullen and The Associated Press contributed.



Source link

Related Articles

Back to top button